En helt vanlig Onsdag

Igår blev det inga bilder, sorry för det. Men jag bloggade från datorn och orkade inte lägga över bilder från mobilen till datorn. Och idag bloggar jag också från datorn. Men jag kan logga in på mobilen sen och bara lägga in massa bilder i ett inlägg. Det blir väll bra? :) Japp, jag tänkte väll det ;)

Idag åkte jag och mamma ut till stallet. Planen var att först åka ut till vårat stall och sen att vi skulle åka till ett annat stall och titta på en ny stallplats till hösten. Men så blev det inte. Jag skulle, som jag skrev i förra inlägget, skritta ut idag. och ni som bor i sthlm vet ju att det regnade här idag. och för er som inte bor här, happy for you, now you konw! :D

Så vi bestämde oss för att åka till det här andra stallet först som låg ute på Munsö. 10 minuter med bil från vårat stall. Om man håller sig till hartsighetsbegränsningarna vill säga... Det tog lite längre för oss. Mamma körde 60 på en 80 väg. Hon ville kolla på utsikten -.- Jag tyckte det var ett fint ställe. Ett litet och ganska harmoniskt. De hade nu ett litet stall med 8 boxar med skulle bygga ett till litet stall. nu minns jag inte om det skulle vara 8 boxar där med så att det blev 16 boxar på gården eller att det skulle vara 16 boxar i det stallet. Aja, spelar roll, jag får ta reda på det sen. Jag tycker om små gårdar, det är mycket mysigare, när allt fungerar. Nu står vi ju på en anläggning på ca 50 boxar. Det bästa med ett så stort ställe är att det måste vara struktur för att det ska funka. Men hon som hade det här stället sa att det var ordning och reda, än så länge iaf. Så vi får hoppas att det håller i sig :) En annan sak som var lite tråkigt var att alla hästar stod på silage. Vilket min häst inte tål, Han får som nässel- utslag över hela kroppen och måste därför stå på hö. Men det skulle inte bli något problem att ordna. Men i det stora hela så skulle nog både jag och Lucke trivas på det där stället. Josefina vet jag ingenting om. Men vi får hoppas på det. Jag trivs på våran nuvarande gård Sundby också. Men Det kommer upp så mycket regler som bara är bra för dem som har hittat på de där jävla reglerna. Och vissa är ju helt sanslöst dumma. Jaja, det är inte så mycket jag kan göra åt saken... Jag är ju som sagt bara en inackordering och om det inte passar så kan jag dra. och det är det jag gör, troligt vis, jaja. Jag och Josefina ska dit på fredag så får jag kolla igen och så får Josefina också se. Okej, tillbaka till dagen. Jag och mamma åkte tillbaka till Sundby och då hade det slutat att regna så jag opassade på att skritta ut. Jag och Lucke var ute i 30 minuter. Jag hade inga problem med att vara ute, men det hade Lucke. Han tycket det var jätte läskigt :S Det var mörkt, det blåste, det var ankor som kvackade, hundar som skällde, bilar som susade förbi, det duggade och han var ensam. Japp, trotts att han har mig på ryggen känner han sig ensam. Han tycker väll att jag ska gå först och kolla läget så att det inte är något farligt lite längre fram. -.- Väl hemma i det trygga stallet var han tvungen att stå i gången när jag tog av han alla hans saker och satte på honom ett täcke. Och sen var han tvungen att stå där ännu mer! :'( För mamma hade inte mockat klart, Hahaha stackars Lucke. Livet är inte alltid så lätt ;) Jag fick mocka klart och prinsen fick komma hem till sin box och äta sitt insläpps hö och sin kraft :)

Sen åkte vi hem....

När vi kom hem så åt vi middag sen så duschade jag. Efter det så fick min mobil äta middag den med (den låg på laddning) Sen kollade jag på den sista delen av någon film på SVT1. Nu sitter jag här, och både min mamma och min pappa har tjata på mig om att det inte ska bli så sent -.-

Imorgon ska jag upp tidigt med tuppen, eller okej.... jag ska gå upp halv 8 - 8 för att bege mig ut till stallet :) jaja, jag berätta mer imorgon!

Puss Hej so long! :) ♥

*Suck, så ska man börja leta eter stavfel. jag kommer säkert missa något som jag märker när inlägget är publicerat -.- *

 

Mer bilder är på G, håll ut! :D


Kommentarer
Postat av: Saara

De märks att du gillar hästar hehe :D

2012-01-04 @ 23:39:09
Postat av: Kajsa

Haha, märks det så tydligt? ;)

2012-01-05 @ 00:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0