Ordet är mitt

Tjabba! Välkomna till min blogg...
Tack nu när jag har sagt det så kan jag kanske börja skriva? Tack.
Mitt liv är som alla anra tjejers när dom är 17-18 år och bor i Stockholm. Japp jag är en såkallad 08. Fy fa vad illa ;)
Jag startade den här bloggen mest som en dagbok där jag kommer skriva saker som jag inte sger rätt ut till almenheten. Och då om någon, vilket jag förmodar, skulle vilja läsa det så kan jag dela med mig av det. Det är ingen hemlis utan något som det flesta tjejer strävar efter. Att bli smal. Jag är inte överviktig, det vet jag. Men jag skulle kunna göra vad som helst för att gå ner i vik. Jag gymmar och äter bra. Ändå går jag upp i vikt. Vilket inte är så kul att se. Jag är inte så jätte nöjd med mig själv. Vilket man ska vara men nu är det inte så. Det värsta är att jag nästan drömmer om att få en ätstörning så att jag blir smal. Asså detta låter så jävla sjukt men det är tyvärr sant. Att något som tar död på vissa människor är andra människors (i mitt fall) dröm. Jag kommer inte att sluta förns än jag väger 45 kg. Något som jag vet att jag aldrig kommer att göra därför att jag har en så kraftig besotme. -.- Därför kommer jag aldrig att sluta. Och det är det som skrämmer mig. Jag känner mig själv för väl. Allt började för någon månad sen när jag såg en såkallad 15 film på svt.se. Det handlar om en tjej som får en ätstörning. Problemet är att jag känner tjejen som splelade den rollen. Vi går i samma klass och det var det som fick mig att börja tänka. Jag har sett hur jävla smal hon är och att få se henne må dåligt över sin kropp och spy gjorde att jag började tänka på hur jag såg ut och va jag stoppade i mig. Jag vet att hon bara spelade en roll. men det räckte för mig. Det var det som satte igång olika tankar i mitt huvud om hur jag borde vara och om hur mycket jag borde väga. Något som jag vet är sjukt. Men jag tänker inte sluta och jag kan inte sluta. Ingen kille vill ha en tjej som är tjock.

Haha, oj vad detta var deprimerande. Alla inlägg kommer inte vara såhär men folk som läser det här (om det nu blir någon) kommer väll att få följa mig i mitt liv tills den den dagen jag når mitt mål, att väga 45 kg.

Tack och hej leverpastej!


Kommentarer
Postat av: Makda

Kajsa du glömmer en sak, muskler väger mer än fett. Du är smal och tro mig ätstörningar är inte något man borde drömma om att få, been there done that så ovärt i slutändan

2011-12-21 @ 21:00:16
URL: http://makdaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0